Hello Kolej Matrikulasi Johor

Tumblr_kwkld3unei1qat6dgo1_400_large

Assalamu'alaikum..
Bulan baru, buku baru, chapter baru. Alhamdulillah, pada 28 Mei aku telah selamat mendaftarkan diri di Kolej Matrikulasi Johor.  First impression aku kat sini, AKU CUAK TAHAP GABANNNNNN~ Mana taknya, aku tak pernah berpisah dengan mak aku. Anak mak lah katakan.. Mestilah tak suka berenggang dengan mak... Nanti homesick,, siapa nak tolong mak aku sidai kain setiap pagi (anak mithali :P) dan macam-macam lah aku fikir. Ada banyak benda yang aku takutkan tapi tak perlulah aku cerita kat sini, nanti buat takut korang je. 

Kalau nak tahu, aku sekarang dia atas katil Kolej Kediaman Al-Biruni, Kolej Matrikulasi Johor. Tempat ni best lah jugak walaupun bilik mandi umpama kolam mini bila biarkan air terbuka je. Haishhhh. Kolam mini dalam bilik mandi, kalau nak tumpang mandi datanglah sini. Ahah. Aku rasa kalau aku bawak masuk anak ikan mandi dengan aku sekali, bahagia anak ikan tu dengan 'kolam' tu. Bilik aku dekat dengan kafe. Semua kolej kediaman dekat dengan kafe sebenarnya. Senang ktorang nak menternak lemak. Hehehe.

Seminggu orientasi, penat jugak lah setiap hari. Kena tunggu turn mandi, lepastu tidur tak cukup, phewwww penat. tapi sekarang dah okay. Aku suka usha satu abang ni masa orientasi. Nama dia *unknown*. ahahaha. aku tak tahu lagi nama dia sebenarnya dan aku tak tahu umur dia berapa. tapi abang tu comel. masa orientasi, dia jaga praktikum 19 kalau tak salah aku.

Haaaaa.. Aku dapat modul dua kat sini. Aku dapat kelas MD17. Mula-mula dengan dorang malu sangat-sangat. Tapi lepas seminggu lebih, aku dah okay dah dengan orang. tapi berita malangnya, aku akan berpindah ke MT atau lebih dikenali dengan nama Modul Tiga. Hmm.. Sedih nak tinggalkan modul sekarang. Rasa macam dah setahun aku dengan dorang. Aku sendiri tak tahu kenapa. Entahlah. Mungkin sebab tu aku sedih nak berpisah dengan dorang. Sobs sobs.

Tumblr_m3bd0w0qbg1r5s8iyo1_1280_large

Roommate aku pun boleh tahan awesome. Aku suka sangat. Minggu pertama macam AWKWARD je, tapi masuk minggu kedua, semua giler-giler. Buat lawak, perli. Hahahaha. Seronok tawwww! Takdelah aku homesick sangat. Sebab ada roommate aku... Kesian kat siapa yang tak rapat dengan roommate. iBersimpati. Kesian you. hikhik.

Aku tak tahu nak celoteh apaa... Hmmm 
AKU SAYANG MD17....
tu je yang aku nak bagitahu dekat ketua praktikum dan budak-budak praktikum yang lain, 

xoxo;
Nasyira.

No comments: