Hello Semester Break

Assalamu'alaikum. Hai... Dah berbulan-bulan jugak lah aku tak update blog ni. Hilang semangat dan jiwa nak meluahkan isi hati dan idea yang berlegar-legar di minda melalui penulisan. Atau senang ceritanya, aku malas nak menaip sebenarnya. Hahahha.

Alhamdulillah, tamat sudah kisah semester satu aku di UPM pada 8 Januari yang lepas, pukul 10.30 malam. Yessss, paper last aku adalah pada malam 8 Jan tu. Tragik giler an ada exam waktu malam. Habis exam pekena burger KTDI. Memang sengaja nak gemukkan badan la kononnya. Padahal tak sedar diri tu memang dah gemuk. Uhuksssssssssssss.. Gatal tekak jap.

Malam tu aku ada paper Discrete Structure. Soalan dia senang weh. Senang nak fail. Hahahahaha.. Ok mungkin tak lawak. Habis je exam, muka aku memang ketat. Langsung tak rasa semangat nak balik. Masa tu rasa macam nak pancung je kepala manusia-manusia yang keluar bilik seminar tu dengan muka bahagia. Apesal lah korang boleh bahagia padahal aku kemain lah rasa nak mintak tambah masa lagi satu jam untuk jawab paper tu?? Satu jam lagi satu kalai!! blerghhh.. Saya sangat suka math. Suka sangat. Muah muah. Kiss satu.

Lupakan semua tu. Yang penting aku dah ada dekat rumah dan aku boleh berjimba-jimba. Yang paling penting, aku boleh berbakti dekat mak ayah aku. InshaAllah. Inilah masa untuk aku luangkan dengan family. Bila lagi la kan kita nak luang masa dengan keluarga kalau bukan cuti semester. Bila dah masuk U ni, target kita  cuma nak belajar belajar dan belajar. Sampai aku rasa kalau aku dok busy belajar untuk dunia, bila masa pulak aku nak belajar untuk akhirat? Aku taknak akhirat saham aku tergadai sebab fokus diberikan dekat dunia banyak sangat. Ilmu dunia tinggi menggunung tapi kalau tak amal tak guna gak. Aku belajar sesuatu subjek, dan tak pakai kat real life pun. Kalau pakai pun, mungkin aku dah lupa segala formula yang aku dok hempas pulas belajar. Hahahha.

Aku nak sangat jadi muslimah sejati tapi aku tak tahu nak mula dari mana. Aku rasa macam aku kena berubah luaran dan dalaman serentak. Aku taknak luaran aku comel dah menutup aurat, tapi dalaman masih jahat macam dulu. Tidak.. Aku taknak cemarkan kesucian baju labuh, tudung labuh, dengan perangai yang buruk. InshaAllah, moga aku diberi kekuatan untuk berubah during this sem break. And i'm planning to have better life, better body and new me. InshaAllah :)

misi cuti sem:

  • belajar memasak
  • belajar menjahit
  • buat bisnes
  • tolong mak
  • istiqamah
  • jadi tough dan fit <-------- misi yang paling tak boleh blah

No comments: