Fragile heart

"Hati-hati menjaga hati, kalau tersalah langkah, memakan diri"


Ada sesetengah orang sangat mudah untuk terjatuh hati kat seseorang. Ye, aku lah tu antaranya. Orang pernah berkata "tak payahlah fikirkan tentang crush/bf je" tapi aku nak tanya kau, kau cakap aku selalu fikir pasal crush, kau sebenarnya tahu tak yang aku ni selalu fikir pasal apa? Pernah ke kau menyingkap minda aku? Tak pernah kan? Jangan terus buat andaian yang tak munasabah.


Bukan mudah untuk elakkan diri daripada crush kat someone, bukan senang, tapi bukan susah jugak nak crush dekat someone. Nampak lelaki comel, terus suka. Nampak lelaki comel + alim, terus crush. Ah, itu memang lumrah. Perempuan memang sentiasa nakkan yang terbaik dalam hidup dia.

Sekarang ni ramai lelaki yang tweet pasal perempuan kononnya dorang tu memahami tapi dorang sedar tak yang dorang tak faham pun sebenarnya perasaan perempuan. Kalau betul memahami, kenapa masih ada lagi perempuan yang terluka sebab cinta? Kenapa masih ada lagi yang tak menerima cinta perempuan? Kenapa masih ragu-ragu untuk masuk meminang kalau sudah yakin itu cinta pertama dan terakhir? EHEM. Terlalu beremosi pulak. Barangkali ada yang tak puas hati dengan ayat atas ni. HAHAHAAHAHA..


LAIN ORANG LAIN PENDAPATNYA.

Maaflah, aku bukanlah seorang yang matang. Mungkin ada yang menganggap aku ni minda kampung. Yang membenci dan mencaci couple. Tapi aku tahu apa yang aku buat. Kalau tak kuat untuk mencegah dengan tangan dan lidah, kita cegah mungkar dengan selemah-lemah iman iaitu dengan menggunakan hati. Kan? kan? kan? :D


Aku nak share something. Mana taw boleh amalkan :D


Aku dapat ni di Twitter. Harap owner dia kasi share :3

No comments: