Please be my silent killer.

Atuk pakcik makcik pakwe makwe berbangga dengan senjata Yahudi yang satu ni. Asap berkepul-kepul di sangka cool. Dia tak tahu dia sebenarnya tengah bunuh diri sendiri. Dia tak tahu dia tengah dying. Dia tak tahu yang dia sedang menyokong Yahudi. McD, KFC, Nokia dan segala barang Yahudi dia boikot, tapi rokok, dia anggap macam teman sehidup semati.


Tumblr_lvv5o2djmo1r6mwwzo1_400_large

Hidup cuma sekali. Kita sanggup ke jejaskan hidup kita kerana sebatang rokok yang sangat tidak berbaloi untuk dijadikan teman sehidup semati? Kepada yang sedang membaca ini, tidak kiralah anda seorang yang tidak merokok atau perokok tegar, maaf andai post ini agak menganggu emosi anda. Tapi entry saya baru sahaja bermula. Andai hati anda masih di sini, teruskan membaca. 

Kita kata kita sayangkan diri kita. Kita kata kita cintakan orang sekeliling kita. Andai memang cinta, kenapa sanggup ambil risiko untuk menggadaikan kesihatan dan nyawa orang yang kita sayang? Kalau betul cinta, sayang, sanggup eh korang korbankan semuanya. HELLOOO, merokok itu sangatlah tidak cool. Hanya yang kurang waras berfikir yang rasa merokok tu cool. Eh, terasa ke? Apa kata kau kahwin je dengan rokok tu. Jangan sampai diri kita rasa masyuk, orang lain yang merana. Biar kita sendiri² je yang merana, yang kena kanser, yang jaga diri sendiri. Ini tidak,, bila kita dah kena kanser, dah sakit itu ini, orang lain jugak yang susah. Kesian keluarga kau. Lepas tu baru nak menyesal. 

Beli rokok setakat hisap je membazir je aku rasa. Kenapa tak kunyah dan telan rokok tu sekali?? Barulah nikmat kan?? Bukan setakat masuk paru-paru je, tapi masuk perut sekali. Oh ohh.. Memang tak membazir macam tu.  Aku suka kalau kau gunakan daya imaginasi kau. Baik untuk kesihatan otak. Disebabkan orang sekarang memang malas membaca, korang tengok gambar ni.



Best kan bila dapat tahu segala jenis bahan tah apa-apa kau sedut selama ni. Perghhh. Ini ke yang kau kata nikmat tu? Ini ke kau kata masyuk tu?? Makan Brownies lagi nikmat dari kau sedut bahan yang dibuat untuk pencuci tandas, racun perosak dll. OMA, adakah kau akan rasa merokok itu AWESOME dan COOL setelah kau baca ni? Kalau tak, aku rasa kau ni kena duduk dalam hutan =..="

"Kita tahu tapi kita saja buat² tak tahu"

Kita tahu rokok tu haram, tapi kita wat lek jeee. Kita tahu rokok tu punca kanser paru² tapi kita rasa kita kebal. Kita tahu bahan² rokok tu mencetus kanser tapi kita buat bodoh. SO MALAYSIAN.

Kalau rasa nak hisap rokok tu, fikir balik. Kau seolah² tengah merayu kat rokok "PLEASE BE MY SILENT KILLER".

Sebelum aku mengundurkan diri, biar aku sertakan gambar yang sangat cantik. Jom tengok dan hayati betul².
Salam (:


"Merokok adalah senjata Yahudi yang paling berjaya, nak tahu kenapa?

Sebabnya :
✔ Mana ada orang hisap rokok bermula dgn BISMILLAH..!
✔ Mana ada selepas habis merokok ucap ALHAMDULILLAH..!
✔ Menyalakan api adalah kesukaan syaitan...!
✔ Meletakkan jari di mulut adalah amalan Yahudi...!!
✔ Mengepit 2 jari pada rokok adalah melambangan salib...!

SAUDARA2ku SEKALIAN... BERHENTILAH MEROKOK.....
(̅_̅_̅_̅(̅_̅_̅_̅_̅_̅_̅_̅_̅̅_̅()ڪےhidup lebih sihat tanpa merokok...
Alhamdulillah..hargai lah nyawa anda ...."

No comments: