Nyawa itu murah.

 299886_307211059295127_100000187061816_1411435_805585320_n_large


Muiz menoleh kanan, menoleh kiri. Jalan kelihatan lengang sekali. Hanya beberapa kereta dan motor saja yang muncul ketika waktu kemuncak. "Wooooo. Jalan lengang ni. Boleh aku praktis jadi modal jap. Aku kan lelaki paling macho dalam kampung ni. Muuahahahaha", terdetik dalam hati Muiz.

Muiz berjalan dengan penuh bergaya lagi macho. Kereta yang semakin menghampiri dihiraukannya. "(%$$%^*^^%$#%^$&*^*(&&^*%^&(&&^$!@#$%^&*()_*^$#%^$^&$%", pemandu kereta tersebut meluahkan ketidak-puasan hatinya.


Terlalu murah nyawa kau kan?? Kau ingat pemandu tu ke nak jaga nyawa kau?? Suka suki hati kau je nak jalan macam model. Bila kena langgar kau nak salahkan siapa? Kereta?? Jalan?? Hahaahahah. Cuba kau relax² dulu dan fikir betul-betul. Kau yang perasan model, lepas tu kau jalan terkedek-kedek, bila kau kena langgar kau nak salahkan driver pulak? 

Aku menyampah dengan orang macam ni. Perasan model!! Kereta nak dekat boleh pulak wat lek wat pis. Bila kau dah masuk hospital, kau buat lah pis 24/7. Kau janganlah selfish. Tolonglah fikirkan orang lain jugak. Jalan tu bukan jalan kau sorang je. Jalan semua rakyat Malaysia. Sampai bila kau nak pentingkan diri sendiri? Bila dah kena batang sendiri, menangis tak berlagu la kau. 

Jalan lembab sampai orang lain kena perlahankan kereta, SO MALAYSIAN lah.

p/s: Aku harap aku, kau, kau dan kau tak menjadi salah seperti kura-kura yang baru pertama kalinya melintas jalan. Salam (:

No comments: