the most shining star in the night sky is mine ;)


aku suka bintang sangat-sangat. kau suka tak? *aku pun suka buat bintang kertas ni* 
kadang-kadang, hampir setiap pagi aku pergi sekolah pukul 6.30 tu, aku mesti nampak 1bintang tu.
bintang tu memang la FOREVER ALONE, tapi bintang tu yang paling menyerlah antara semua.
cantik sangat bila nengok bintang.
tenang je rasa:)

jadi kita boleh buat kesimpulan yang walaupun mungkin seseorang tu berseorangan , takde teman, 
tapi tak semestinya seseorang itu good-for-nothing.
orang yang keseorangan tu lah boleh jadi yang paling menyerlah daripada semua orang.
bak pepatah orang melayu,
"diam-diam ubi berisi"


sama juga dengan kecantikan seseorang tu.
semua orang tak sempurna.
ada yang diberi kecantikan yang amat sangat & 
ada juga yang sedap mata memandang.
tak semua yg cantik tu dipandang cantik oleh setiap orang &
tak semua yg kurang cantik tu dipandang kurang cantik oleh setiap orang.
semuanya bergantung pada mata yang memandang.

tapi INGAT ye,
jaga mata weyh.
jangan tenung lama-lama.
boleh jadi zina mata.

semua orang cantik dengan cara tersendiri...
"baby you're amazing just the way you are- bruno mars"
 

2 comments:

▽mirul ▽dlan said...

so ko nak samakan diri ko dengan bintang lah ni? -.- oklol

Unknown said...

aku xsmakan dri aku dgn bintang k.
aku cuma nak translate je apa yang tersirat
*apa aku ngarut?*